Οι επιχειρηματίες της χρονιάς για το 2016

Επιχειρηματικότητα

14/11/2016 10:44:00
To Fortune συνέκρινε τις επιδόσεις των ηγετών των σημαντικότερων εταιρειών του κόσμου για το 2016 και παρουσιάζει την ετήσια λίστα των πιο επιτυχημένων.
 
Πώς επιλέγει κάποιος έναν Επιχειρηματία της Χρονιάς;
 
Ξεκινήσαμε απ’ τα βασικά: παράγει αποτελέσματα; Για να απαντήσουμε σ’ αυτό το ερώτημα, ο γκουρού δεδομένων του Fortune, Σκοτ ΝτεΚάρλο, συγκέντρωσε και ανέλυσε δεδομένα κερδοφορίας, εσόδων και απόδοσης μετοχών 12μήνου και 36μήνου, λαμβάνοντας υπόψη του και στοιχεία για το χρέος και την απόδοση κεφαλαίου. Στη συνέχεια, αναρωτηθήκαμε: επηρεάζει αυτός ο διευθύνων σύμβουλος τις επιχειρήσεις; Λαμβάνει τολμηρές αποφάσεις με όραμα;
 
10. ΤΖΑΚ ΜΑ
Εκτελεστικός Πρόεδρος, Alibaba
Όταν οι ηγέτες των χωρών G-20 συναντήθηκαν φέτος στο Γιανγκτσού, ο Τζακ Μα ήταν εκεί για να προτείνει ένα σχέδιο για την παγκόσμια διασύνδεση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όταν ο Τζορτζ Σόρος προέβλεψε μια σκοτεινή εικόνα για την κινεζική οικονομία, ο Μα ισχυρίστηκε το αντίθετο.
 
Κι όταν δημοσιοποιήθηκε η λίστα με τους μεγαλύτερους φιλάνθρωπους της χώρας, ο Μα βρέθηκε στην κορυφή. Με μια θετική προσωπικότητα, καλά αγγλικά και διάθεση να δίνει ομιλίες παντού, ο Μα έχει αναδειχθεί στον εκ των πραγμάτων ηγέτη της επιχειρηματικής τάξης της Κίνας. Το ίδιο και η Alibaba.
 
9. ΡΟΝΤΝΕΙ ΣΑΚΣ
CEO, Monster Beverage
Τα ενεργειακά ποτά ακμάζουν και η εταιρεία του Ρόντνεϊ Σακς μαζεύει κέρδη. Το 1992, αυτός κι ο Χίλτον Σλόσμπεργκ αγόρασαν μια οικογενειακή εταιρεία χυμών, την Hansen’s Natural, για 14,6 εκατομμύρια δολάρια.
 
Δέκα χρόνια μετά, αυτοί και ο συνάδερφός τους Μαρκ Χολ λάνσαραν ένα ριζικά διαφορετικό ποτό: ένα ποτό ανταγωνιστικό προς το Red Bull με το όνομα Monster Energy. Πολύ σύντομα, το Monster κατέληξε να αποφέρει μεγάλα έσοδα στους εμπνευστές του. Πέρυσι, η Monster είχε κέρδη-ρεκόρ ύψους 546 εκατομμυρίων δολαρίων με έσοδα 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
 
8. ΤΣΕΝΓΚ ΓΟΥΕΙ
CEO, Didi Chuxing
Όταν η Uber εισήλθε στην Κίνα πριν από μερικά χρόνια, φαινόταν πιθανό ότι θα κυρίευε την αγορά όπως και οπουδήποτε αλλού. Όμως, η αμερικανική υπηρεσία διαμοιρασμού διαδρομών συγκρούστηκε με τον Τσενγκ Γουέι, ο οποίος συνένωσε την εταιρεία του με μια άλλη μικρή αντίπαλο και έφτιαξε την Didi Chuxing.
 
Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε χρηματοδότηση από την Apple και την Tencent για να διεξάγει πόλεμο φθοράς εναντίον της Uber. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, η Uber παραδέχθηκε την ήττα της, πουλώντας το κινεζικό τμήμα της στην Didi.
 
7. ΓΙΕΝ ΧΣΟΥΝ ΧΟΥΑΝΓΚ
CEO, Nvidia
Ενώ εταιρείες τσιπ όπως η Intel και η Qualcomm συναντούν δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, η Nvidia σαρώνει. Οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών λατρεύουν τις μονάδες επεξεργασίας γραφικών της εταιρείας, και οι επενδυτές επικροτούν το στοίχημα του Γιεν Χσουν Χουανγκ σε δύο συγκεκριμένες τεχνολογίες: την τεχνητή νοημοσύνη και την εικονική πραγματικότητα.
 
Τον Αύγουστο, η Nvidia ανακοίνωσε ότι η δραστηριότητά της που σχετίζεται με τα κέντρα δεδομένων διπλασίασε τις πωλήσεις τριμήνου σε ετήσια βάση, εν μέρει χάρη στη βαθιά μάθηση, έναν τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.
 
6. ΜΠΡΑΝΤ ΣΜΙΘ
CEO, Intuit
Ο Μπραντ Σμιθ κάνει ό,τι πρέπει να κάνει κάθε διευθύνων σύμβουλος μιας επιτυχημένης εταιρείας αλλά ελάχιστοι πετυχαίνουν: να αποδιοργανώνει με επιτυχία την επιχειρηματική του δραστηριότητα καθώς η τεχνολογία αναδιαμορφώνει τον κλάδο του.
 
Φέτος, η Intuit πούλησε το αρχικό της προϊόν, το λογισμικό προσωπικής χρηματοοικονομικής Quicken, και έχει στοιχηματίσει πολλά στο να κάνει το λογισμικό λογιστικής Quick Books μια υπηρεσία βασισμένη στο cloud. Η πιο τολμηρή απόφασή του ήταν το άνοιγμα της πλατφόρμας σε όλες τις εφαρμογές, ακόμα και σ’ εκείνες που ανταγωνίζονται το τι προσφέρει η Intuit.

 

5. ΣΑΤΙΑ ΝΑΝΤΕΛΑ
Από τότε που ο Σάτια Ναντέλα ανέλαβε τα ηνία της Microsoft στις αρχές του 2014, η Microsoft έχει πετύχει μια εντυπωσιακή αναπροσαρμογή. Ο ίδιος πήρε μια εταιρεία εστιασμένη στους προσωπικούς υπολογιστές, με δυνατότητες στο εταιρικό computing και το cloud, και έκανε πιο ορθολογική τη λειτουργία της.
 
Η Microsoft πούλησε ένα μέρος της Bing στην Uber και ρίχνει δισεκατομμύρια στην κατασκευή κέντρων δεδομένων σε όλο τον κόσμο για την υποστήριξη των συμβατών με το cloud προϊόντων της. Τέλος, μετασχηματίζει το επιχειρηματικό της μοντέλο στο λογισμικό, από τις μόνιμες άδειες – όπου τα έσοδα προκύπτουν μόνο μια φορά – σε συνδρομές – όπου τα έσοδα προκύπτουν επανειλημμένα.
 
4. ΛΑΡΙ ΠΕΙΤΖ
CEO, Alphabet
Η εταιρική δομή ίσως να μην είναι αυτό που μετατρέπει σε θρύλο έναν επιχειρηματία, αλλά το όραμα του Λάρι Πέιτζ για μια εταιρεία holding τύπου Berkshire Hathaway για την Google υλοποιήθηκε πέρυσι, με την ανάδυση της Alphabet. Οι μετοχές της Alphabet έχουν αυξηθεί κατά 34% από την ίδρυσή της.
 
Με την αναδιοργάνωση αυτή, η τρομερά κερδοφόρα δραστηριοποίηση της Google στον κλάδο της διαφήμισης, το YouTube, το λειτουργικό σύστημα Android και οι δραστηριότητες στο cloud διαχωρίστηκαν από τα πιο …προχωρημένα πρότζεκτ, όπως οι έξυπνοι φακοί επαφής και τα αυτοκινούμενα οχήματα δίχως οδηγό. Και τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 27% σε επίπεδο τριμήνου.
 
3. ΜΕΡΙ ΝΤΙΛΟΝ
CEO, Ultra Beauty
Η Μέρι Ντίλον ανέλαβε το τιμόνι της ταχύτατα αναπτυσσόμενης Ultra Beauty στα μέσα του 2013, ύστερα από θητεία στις McDonald’s, Gatorade και U.S. Cellular. Από τότε, έχει καταφέρει να διπλασιάσει τις πωλήσεις και τα κέρδη, και να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους.
 
Η Ντίλον έχει βελτιώσει επίσης τη γκάμα των προϊόντων και την παρουσία της εταιρείας στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η συνταγή της επιτυχίας της; Συνεχείς προσφορές, οι οποίες επέτρεψαν στην εταιρεία να αναπτυχθεί γρήγορα, σε μια περίοδο δύσκολη για τον κλάδο της λιανικής.
 
2. ΤΖΕΦ ΜΠΕΖΟΣ
CEO, Amazon
Αφού κυριάρχησε στη λιανική πώληση, ήρθαν και τα κέρδη. Η Amazon μόλις κατέγραψε το έκτο συνεχόμενο τρίμηνο κερδοφορίας, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη τους τελευταίους 12 μήνες. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των κερδών οφείλεται στον αναπτυσσόμενο κλάδο του cloud.
 
Παράλληλα, η Amazon αναδεικνύεται και σε δύναμη του hardware, με μια νέα επιτυχημένη συσκευή – το Amazon Echo – και με μια νέα φωνητική βοηθό που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη – την Amazon Alexa.
 
1. ΜΑΡΚ ΖΟΥΚΕΡΜΠΕΡΓΚ
CEO, Facebook
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ εξελίσσεται σε παγκόσμιο φαινόμενο. Η Facebook, με 16.000 εργαζομένους, έχει πλέον αξία 350 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το βασικό της προϊόν έχει σχεδόν 1,8 δισεκατομμύρια χρήστες, ενώ ο Ζούκερμπεργκ έχει διευρύνει το χαρτοφυλάκιό του για να υποστηρίξει την εταιρεία.
 
Τι τον καθιστά τόσο αποτελεσματικό ως επιχειρηματία; Μια ανάλυση της προσέγγισης του Ζούκερμπεργκ στο μάνατζμεντ αποκαλύπτει ότι η επιτυχία του στηρίζεται σε τρεις άξονες: στη μοναδική του ικανότητα να προβλέπει το μέλλον, τη συνέπειά του, και την επιχειρηματική πειθαρχία που έχει καλλιεργήσει.
 
Πηγή: Fortune Greece