5 βιβλία για κάθε επιχειρηματία!

Επιχειρηματικότητα

09/04/2015 17:46:00

5 Προτάσεις βιβλίων για επιχειρηματίες

"Η σοφία του ηγέτη" του Sharma Robin S., Εκδόσεις Διόπτρα

Ο Robin Sharma μέσα από 8 πρακτικά μαθήματα έδειξε έναν αποτελεσματικό τρόπο να αλλάξουμε ριζικά την ποιότητα της προσωπικής και επαγγελματικής μας ζωής, βασισμένοι σε διαχρονικές αποτελεσματικές αρχές.

Στην πολυαναμενόμενη συνέχεια του παγκόσμιου best seller Ο Μοναχός που Πούλησε τη Ferrari του, ο γκουρού σε θέματα ηγεσίας και παγκοσμίως γνωστός ομιλητής Robin Sharma μοιράζεται μαζί μας ένα διαχρονικό και απλά εφαρμόσιμο πρόγραμμα για αποτελεσματική ηγεσία που σίγουρα θα φανερώσει τα υψηλότερα χαρίσματα των ανθρώπων των οποίων ηγείστε και θα ξεκλειδώσει σταδιακά την αφοσίωση, τη δέσμευση και τη δημιουργικότητα.

Με αριστοτεχνική διορατικότητα και σαφήνεια, ο συγγραφέας Sharma συγκεντρώνει το απόσταγμα της διαχρονικής σοφίας για τον οραματιστή ηγέτη σε οκτώ πρακτικά μαθήματα, τα οποία ηγέτες, διευθυντές και επιχειρηματίες μπορούν να εφαρμόσουν αμέσως για να ενισχύσουν το ηθικό και την αφοσίωση των υπαλλήλων τους, να εκτινάξουν την παραγωγικότητα στα ύψη και παράλληλα να δημιουργήσουν ουσιαστικές προσωπικές ζωές.

Γραμμένο σε γλώσσα απλή, Η Σοφία του Ηγέτη είναι ένα βιβλίο που θα σας συγκινήσει βαθύτατα και θα σας εμπνεύσει να γίνετε το είδος του ηγέτη που αγγίζει ζωές, προσθέτει πραγματική αξία στον κόσμο και αφήνει μια κληρονομιά που διαρκεί.

"Παγκόσμιος μινώταυρος" του Γιάνη Βαρουφάκη, Εκδόσεις Λιβάνη

Tι έφταιξε τελικά; Η απληστία; Οι πολιτικοί; Οι τράπεζες; Εμείς οι ίδιοι; Πολλά έφταιξαν και δύσκολα κάποιος μπορεί να πείσει ότι δεν προσέθεσε κι εκείνος το λιθαράκι του στο οικοδόμημα της Κρίσης.

Όμως όλα αυτά είναι υποσημειώσεις σε ένα μεγαλοπρεπέστερο, σχεδόν μυθολογικό, δράμα. Ένα οικουμενικό έπος οι ρίζες του οποίου ξεκινούν στη Μεγάλη Ύφεση του 1929 προτού επεκταθούν στη δεκαετία του '70.

Τότε ήταν που, όπως οι Αθηναίοι είχαν αναγκαστεί να τρέφουν με απαίσιους «φόρους υποτέλειας» το έγκλειστο στο Λαβύρινθο κτήνος, έτσι κι ο υπόλοιπος κόσμος άρχισε να χρηματοδοτεί τον αδηφάγο Παγκόσμιο Μινώταυρο – τα αμερικανικά ελλείμματα. Τώρα, από τα ερημωμένα μαγαζιά στους δρόμους των ελληνικών πόλεων μέχρι τις μεγαλεπήβολες συζητήσεις στα κέντρα της αμήχανης διεθνούς εξουσίας, όπου και να κοιτάξουμε, βλέπουμε τις επιπτώσεις του θανάσιμου τραυματισμού, εν έτει 2008, του Παγκόσμιου Μινώταυρου.

Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος αφηγείται τα πραγματικά αίτια που επέβαλαν την Κρίση σε ολόκληρο τον πλανήτη και τα οποία, αν παραμείνουν κρυφά, ελαχιστοποιούν τις δυνατότητές μας ως Έλληνες, ως Ευρωπαίοι, να πάρουμε τις τύχες του τόπου στα χέρια μας. Το βιβλίο μας καλεί να σκεφτόμαστε οικουμενικά ώστε να μπορούμε να κρίνουμε τα της πολιτείας μας, να δρούμε τοπικά, να βελτιώνουμε ό,τι μπορούμε γύρω μας.

"Τέλος στην ύφεση τώρα!" του Paul Krugman, Εκδόσεις Πόλις

Πάνω από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τότε που ξεκίνησε η Μεγάλη Ύφεση, το 2007. Περίπου 24.000.000 Αμερικανοί είναι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι και, με τον τρέχοντα ρυθμό δημιουργίας θέσεων εργασίας, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στα φυσιολογικά επίπεδα απασχόλησης. Η κατάσταση είναι τραγική. Πρέπει να τη δεχτούμε;

"Όχι!" είναι η απάντηση που δίνει ο νομπελίστας οικονομολόγος Paul Κrugman σε αυτό το κάλεσμα για δράση. Έχουμε ξαναβρεθεί σε αυτή τη θέση, και ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε· το μόνο που μας λείπει είναι η πολιτική βούληση.

Ο Krugman μάς παρουσιάζει τη χρηματοπιστωτική κρίση που αποτέλεσε το έναυσμα για τη μεγαλύτερη πτωτική στροφή της οικονομίας μετά τη Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 1930, καθώς και τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί ώς τώρα για την αντιμετώπισή της. Πόσο πρέπει να ανησυχούμε για τον πληθωρισμό; Για το έλλειμμα; Για την αποκανονικοποίηση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων; Σαν πυγμάχος που ελίσσεται στο ρινγκ, ο Krugman προσεγγίζει αυτά τα ζητήματα -κι ακόμα περισσότερα- με τη σειρά, επιτίθεται κατά μέτωπο και καταρρίπτει κάθε πιθανή αντίρρηση, μέχρι που στριμώχνει τους αντιπάλους του στη γωνία, έτοιμος να τους βγάλει νοκ άουτ.

Η πορεία που οφείλουμε να ακολουθήσουμε είναι σαφής. Προτεραιότητά μας πρέπει να είναι η επιστροφή στην ανάπτυξη. Κάθε μέρα που περνάμε σε επίπεδο παραγωγής κάτω του φυσιολογικού διογκώνει τις αστρονομικές οικονομικές απώλειες από την ύφεση. Αυτό που χρειάζεται για μια ταχεία, ισχυρή ανάκαμψη είναι ακριβώς εκείνο που χρειαζόταν και στις προηγούμενες κρίσεις: άμεση αύξηση των κρατικών δαπανών, ώστε η οικονομία να ξαναπάρει μπροστά. Το οφείλουμε όχι μόνο στους ανέργους, για τους οποίους ο Krugman γράφει με τόση ευφράδεια, αλλά και σε όλους όσοι έχουν πληγεί από αυτή την τραγωδία: τέλος στην ύφεση τώρα!

"Ο Κότλερ για το marketing" του Philip Kotler, Εκδόσεις Μαλιάρης Παιδεία

Το όνομα του Philip Kotler έχει γίνει συνώνυμο με το μάρκετινγκ. Τα βιβλία του έχουν πουλήσει πάνω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα σε 20 γλώσσες και διαβάζονται σαν το "ευαγγέλιο του μάρκετινγκ" σε 58 χώρες. Τώρα, το βιβλίο του Ο Kotler για το Μarketing αποτελεί έναν πολυαναμενόμενο και βασικό οδηγό για το μάρκετινγκ, που απευθύνεται σε διευθυντικά στελέχη και βασίζεται στα πρωτοφανούς επιτυχίας σεμινάρια του για το μάρκετινγκ παγκοσμίως.

Με τη βοήθεια των έξυπνων παρατηρήσεων του Kotler, γρήγορα θα βελτιώσετε τις δεξιότητες και τις γνώσεις σας εν όψει των νέων ευκαιριών και προκλήσεων, όπως επιβάλλονται από τον έντονο συναγωνισμό, την παγκοσμιοποίηση και το Internet. Εδώ θα ανακαλύψετε τις πιο σύγχρονες αντιλήψεις, σε νέους αναπτυσσόμενους τομείς, όπως το μάρκετινγκ σε βάση δεδομένων, το επικοινωνιακό μάρκετινγκ, το high-tech μάρκετινγκ, το παγκόσμιο μάρκετινγκ και το μάρκετινγκ μέσω Ιnternet. Εδώ επίσης θα βρείτε τις πολύτιμες συμβουλές του Kotler, που έχουν επανειλημμένα εξυπηρετήσει γνωστούς πελάτες του, όπως οι ΑΤ&Τ, General Electric, Ford, IBM, Michelin, Merck, DuPont και Bank of America.

Ίσως η μεγαλύτερη συμβολή του βιβλίου "Ο Kotler για το Μarketing" είναι ότι αποτελεί από την αρχή ως το τέλος του μία διαρκή συζήτηση πάνω στις 14 ερωτήσεις που υποβάλλουν πιο συχνά τα διοικητικά στελέχη κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς ιστορίας των σεμιναρίων του Kotler παγκοσμίως. Θα προσεγγίσετε με νέες αντιλήψεις το παραδοσιακό πρόβλημα του πώς να επιλέγετε τα σωστά τμήματα της επιχείρησης ή πώς να συναγωνίζεστε τους αντιπάλους σας που προσφέρουν χαμηλότερες τιμές. Θα βρείτε μία πληθώρα έξυπνων στρατηγικών και τακτικών που μπορούν να βρουν άμεση εφαρμογή στις προκλήσεις του 21ου αι., όπως π.χ. η μείωση του τεράστιου κόστους της εύρεσης πελατών και η διατήρησή τους.

Αν η στρατηγική του μάρκετινγκ που έχετε ακολουθήσει δεν είναι αποδοτική, ο θησαυρός των αποκαλύψεων του Kotler θα σας δώσει άπειρες ιδέες για να την ανανεώσετε. Αφιερώστε σήμερα λίγες ώρες στο διασημότερο ειδικό του μάρκετινγκ και βελτιώστε άμεσα τις επιδόσεις σας αύριο. "Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται το πώς να κερδίσετε την αγορά, να δημιουργήσετε και να ικανοποιήσετε τις συγκεκριμένες ανάγκες ενός ποικιλόμορφου αγοραστικού κοινού". Robert W. Galvin, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Motorola Inc.

"Αποτελεσματική διαφήμιση" των Arens Von William, Arens Christian, Weigold Michael, Εκδόσεις Rosili

Δημιουργικότητα χωρίς στρατηγική ονομάζεται "τέχνη". Δημιουργικότητα με στρατηγική ονομάζεται "διαφήμιση". Jef I. Richards, αμερικανός θεωρητικός διαφήμισης Η "Αποτελεσματική διαφήμιση" μας ξεναγεί στον κόσμο της διαφήμισης, όπου η δημιουργικότητα συνδυάζεται με τη στρατηγική και οδηγεί σε θαυμαστά αποτελέσματα. Μας εισάγει στο χώρο της διαφήμισης και μας παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να τμηματοποιήσουμε την αγορά, να στοχεύσουμε και να προσεγγίσουμε συγκεκριμένους πελάτες. Υπογραμμίζει τη σημασία του προγραμματισμού, του σχεδιασμού αλλά και της έρευνας στη δημιουργία της διαφήμισης, καθώς σύμφωνα με τον David Ogilvy, "οι διαφημιστές που αγνοούν τις έρευνες αγοράς είναι εξίσου επικίνδυνοι με τους στρατηγούς που αγνοούν την αποκρυπτογράφηση των διαβιβάσεων του εχθρού".

Επιπρόσθετα, η "Αποτελεσματική διαφήμιση" περιγράφει τη διαδικασία της δημιουργίας και του σχεδιασμού της διαφήμισης. Εξετάζει όλους τους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπόψη του στην έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή και υπαίθρια διαφήμιση, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τον τρόπο που τα μέσα επικοινωνίας συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων μάρκετινγκ και διαφήμισης. Τέλος, αναφέρεται διεξοδικά στην ολοκληρωμένη επικοινωνία μάρκετινγκ (IMC) και στον τρόπο με τον οποίο εργαλεία μάρκετινγκ, όπως η προσωπική πώληση, οι δημόσιες σχέσεις και το άμεσο μάρκετινγκ μπορούν να ενσωματωθούν στη διαφήμιση, ώστε να βελτιωθεί η συνολική αποτελεσματικότητα των ενεργειών μάρκετινγκ.

Σε κάθε κεφάλαιο του βιβλίου παρατίθενται στόχοι μάθησης, πραγματικά παραδείγματα, πίνακες-σχήματα, ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης, ασκήσεις κ.ά.

Πηγή: Epixeiro.gr