ΕΙΣΟΔΟΣ

Υπάρχει το τέλειο βιογραφικό; Σύμφωνα με την Amanda Augustine... Υπάρχει!

Εργασία

10/04/2019 17:35:00

Το Business Insider και η career expert του TopResume, Amanda Augustine, δημιούργησαν ένα δείγμα για ισχυρό βιογραφικό ώστε να εμπνεύσουν όσους αναζητούν εργασία.

Η Augustine έδωσε τα φώτα της σχετικά με το ποια ακριβώς στοιχεία "δουλεύουν" σε αυτό το βιογραφικό, έτσι ώστε να το εξατομικεύσετε ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Είναι δύσκολο να βρει κανείς ένα καλό βιογραφικό - οπότε, παρακάτω θα δείτε ένα πρότυπο, που θα σας βοηθήσει να συντάξετε το δικό σας.

Εξάλλου, το βιογραφικό σας είναι το κλειδί για νέες επαγγελματικές ευκαιρίες.

Ενώ το βιογραφικό σημείωμα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στη βιομηχανία στην οποία βρίσκεστε, το παρακάτω αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας αλλά και μεσαίου επιπέδου εργαζομένους με τρία έως πέντε χρόνια σχετικής εργασιακής εμπειρίας.

Τι κάνει αυτό το βιογραφικό τόσο καλό; Η Augustine περιγράφει τους ακόλουθους λόγους:
* Η αρίθμηση θα σας παραπέμψει κατευθείαν στα σημεία προσοχής στο βιογραφικό της εικόνας

1. Συμπεριλαμβάνει url (link) στο επαγγελματικό online προφίλ του υποψηφίου.
H Augustine προτείνει να το τοποθετήσετε μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας σας, ώστε σε μία πιθανή αναζήτηση να μη σας μπερδέψουν με άλλον-η.

2. Branding
Αν έχετε ένα κοινό /συνηθισμένο όνομα, χρησιμοποιήστε στη μέση το αρχικό γράμμα του πατέρα σας. (Η Augustine στο σημείο αυτό αναφέρεται στο μεσαίο όνομα, αλλά ποιος στην Ελλάδα έχει μεσαίο όνομα!). Ωστόσο, αυτό συμβουλεύει να γίνεται για να μην υπάρχει η πιθανότητα να σας μπερδέψουν με κάποιον άλλον κατά την online αναζήτηση.
π.χ. Αν σας λένε Γιώργο Παπαδόπουλο, γράψτε Γιώργος Δ. Παπαδόπουλος.

3. Συμπεριλαμβάνει μόνο έναν τηλεφωνικό αριθμό και ένα email.
"Διαλέξτε έναν αριθμό τηλεφώνου για το βιογραφικό σας για να διασφαλίσετε πως μόνο εσείς απαντάτε και ακούτε τα μηνύματα του τηλεφωνητή.", λέει η Augustine.
Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για το email.

4. Περιλαμβάνει μια σύνοψη αντί για έναν αντικειμενικό σκοπό/δήλωση.
Δεν υπάρχει νόημα στο να συμπεριλάβετε μία γενική δήλωση του τύπου "επαγγελματίας που αναζητά ευκαιρίες, που θα βοηθήσουν να ενισχύσω τις δεξιότητές μου."
Αντικαταστήστε το με μία περίληψη, όπου θα εξηγείται ποιοι είστε, τι κάνετε και τι αναζητάτε.
"Σε περίπου 3 - 5 σειρές εξηγήστε σε τι είστε καλοί, τι σας ενδιαφέρει και πώς θα δώσετε υπεραξία σε έναν ενδεχόμενο εργοδότη," επισημαίνει η Augustine.

5. Χρησιμοποιεί αντίστροφη χρονολογική σειρά.
Ό,τι πιο χρήσιμο για τους recruiters, καθώς τους βοηθά να αντιληφθούν άμεσα τι κάνατε τα τελευταία χρόνια.
"Μόνο όταν προσπαθείτε να αλλάξετε καριέρα, δεν χρειάζεται να τηρείτε αυτή τη σειρά, αλλά και πάλι σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να στηριχτείτε περισσότερο στο networking".

6. Χρησιμοποιεί λέξεις - κλειδιά, όπως "διορατικός" και "στρατηγικός σχεδιασμός".
Αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν την τακτική του screening, ώστε να αναγνωρίσουν τους κατάλληλους υποψηφίους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να συμπεριλαμβάνετε λέξεις - κλειδιά, όπως αυτές επισημαίνονται στην αγγελία της θέσης.

7.  Συμπεριλαμβάνει περιγραφές εταιρειών.
Βοηθά τους recruiters να γνωρίζουν το μέγεθος της εταιρείας στην οποία εργαζόσασταν. Επίσης, το να γνωρίζουν σε ποια βιομηχανία ήταν η εταιρεία.

8. Δεν αναφέρει τα επιτεύγματα σε πυκνά τμήματα κειμένου.
Οι recruiters λαμβάνουν τόσα πολλά βιογραφικά, οπότε διασφαλίστε πως το δικό σας θα είναι εύκολο στο να αντιληφθούν αν είστε το ιδανικό fit για τη θέση.

9. Ποσοτικοποιεί τα επιτεύγματα.
"Ποσοτικοποιήστε τα σημαντικότερα επιτεύγματά σας και τις συνεισφορές σας για κάθε ρόλο", μας είπε η Augustine.

10. Οι επιδόσεις μορφοποιούνται με το αποτέλεσμα πρώτο και στη συνέχεια την αιτία.
Ένας καλός κανόνας είναι να χρησιμοποιείτε τη δομή της φράσης "αποτέλεσμα BY action" όποτε είναι δυνατόν. Για παράδειγμα: "Εξοικονομήθηκαν περίπου 452.000 δολάρια σε ετήσια βάση χρησιμοποιώντας μια νέα διαδικασία που εξομάλυνε τις σχέσεις των προμηθευτών της επιχείρησης."

11. Ο λευκός χώρος κάνει τα μάτια του αναγνώστη να δίνουν προσοχή σε σημαντικά σημεία.
"Το κλειδί είναι να μορφοποιείτε έτσι την πληροφορία ώστε να είναι αναγνωρίσιμοι οι στόχοι σας και οι σχετικές δεξιότητες."

12. Δεν χρησιμοποιεί εξεζητημένες γραμματοσειρές ή χρώματα.
"Μείνετε στο μαύρο και στο λευκό", τονίζει η Augustine. Όσο για τη γραμματοσειρά κινηθείτε στις βασικές Arial, Tahoma, or Calibri.

13. Δεν περιλαμβάνει αντωνυμίες.
Η Augustine λέει ότι δεν πρέπει ποτέ να γράφετε το βιογραφικό σας σε τρίτο πρόσωπο επειδή όλοι γνωρίζουν ότι είστε αυτός που το γράφετε.

14. Δεν συμπεριλαμβάνει εικόνες.
"Αποφύγετε να προσθέσετε ενσωματωμένους πίνακες, ή άλλες εικόνες στο βιογραφικό σας δεδομένου ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στο λογισμικό παρακολούθησης αιτημάτων και να ανακατευθύνει το βιογραφικό σας στο σύστημα", λέει η Augustine.

15. Δεν περιλαμβάνει headers ή footers.
Μπορεί να φανεί καθαρό και συνοπτικό να εμφανίζονται τα στοιχεία επικοινωνίας στην κεφαλίδα, αλλά για "τον ίδιο λόγο με τους ενσωματωμένους πίνακες και διαγράμματα, δημιουργεί σύγχυση σε ένα σύστημα παρακολούθησης αιτούντων".

16. Η εκπαίδευση προβάλλεται στο τέλος.
Αν δεν αποφοιτήσατε πρόσφατα, θα πρέπει να επισημάνετε την επαγγελματική σας εμπειρία και να μεταφέρετε τις πληροφορίες για την εκπαίδευσή σας στο κάτω μέρος του βιογραφικού σας.

17. Δεν αναφέρει "Συστάσεις διαθέσιμες εφόσον ζητηθούν".
Κάθε recruiter ξέρει ότι πρόκειται να παράσχετε συστατικές επιστολές αν το ζητήσουν, οπότε δεν υπάρχει λόγος να συμπεριλάβετε αυτήν τη γραμμή.
Και πάλι, να θυμάστε ότι ο χώρος στο βιογραφικό σας είναι κρίσιμος, οπότε μην τον σπαταλήσετε για τις συστάσεις.

Νιώθετε ότι χρειάζεστε extra βοήθεια για τη σύνταξη του βιογραφικού σας;

Παρακολουθήστε σήμερα στο Skillbox το ΔΩΡΕΑΝ online σεμινάριο 

Σύνταξη Βιογραφικού & αποτελεσματική χρήση του LinkedIn!

Πηγή: Business Insider