Ποιός είναι ο ρόλος του Συμβούλου Internet Marketing;

Επιχειρηματικότητα

5/5/2014 12:43:00 μμ

Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο ρόλος του Συμβούλου Internet Marketing μια και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να έχουν έσοδα από το διαδίκτυο.

Ο ρόλος του συμβούλου Internet Marketing είναι να σχεδιάζει και να εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική Internet Marketing (Internet Marketing Plan) με σκοπό να αυξήσει την κίνηση της εταιρικής ιστοσελίδας ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Ο σύμβουλος Internet Marketing γνωρίζει τα βασικά μέσα (Google Adwords, Facebook, LinkedIn, Email Marketing, Affiliate Marketing, Seo) ώστε να τα εντάξει σε ενα αξιόπιστο και ρεαλιστικό Internet Marketing Plan που θα ταιριάζει στην αγορά και τον ανταγωνισμό της επιχείρησης.

Τα βασικά βήματα που θα πρέπει να γίνουν από τον σύμβουλο Internet Marketing ώστε να έχει αποτέλεσμα το Internet Marketing Plan που θα σας καταρτίσει είναι τα ακόλουθα:

1. Διαμόρφωση του προφίλ της εταιρικής σας παρουσίας πριν να το επικοινωνήσετε στους υποψήφιους πελάτες σας. Ποια είναι η ταυτότητα σας; τι προσφέρετε στον υποψήφιο πελάτη σας, καλή τιμή, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών-προϊόντων, εμπειρία χρόνων στην αγορά άρα εμπιστοσύνη. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει ένα τρίπτυχο λέξεων-αξιών που θα σας διαμορφώσει μια εικόνα που θα μείνει στον πελάτη για να σας εμπιστευτεί και να σας αγοράσει.

2. Μελέτη και ανάλυση του ανταγωνισμού σας. Η ανάλυση της ιντερνετικής παρουσίας των ανταγωνιστών σας (θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, Facebook Fans κ.λπ.)με την παρουσίαση των δυνατών και αδύνατων σημείων τους θα σας προσφέρει τη συνατότητα να σχεδιάσεται την στρατηγική που θα σας επιτρέψει να διεκδικήσετε σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Πολλές φορές η αποφυγή των λαθών που έχουν κάνει οι ανταγωνιστές σας ή η υιοθέτηση επιτυχημένων ενεργειών τους θα σας επιτρέπει να χτίσετε μια δυνατή ιντερνετική παρουσία.

3. Μελέτη της αγοράς σας. Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης για την επιχείρηση σας; ποια ηλικία, σε ποιες ιστοσελίδες -για παράδειγμα- θα στοχεύει η καμπάνια Google Adwords; θα κάνετε remarketing;

4. Δημιουργία πολλαπών πηγών επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σας. Μια ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει παραπάνω από μια πηγές επισκεψιμότητας. Δε θα πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά από την κίνηση που έρχεται από τα Google Adwords ή μόνο από τα αποτελέσματα της Google ή το Facebook. Θα πρέπει να μοιράζεται η κίνηση σε 3-4 πηγές ώστε σε περίπτωση που μια πηγή επισκεψιμότητας παρουσιάσει πρόβλημα π.χ. πτώση στα οργανικά αποτελέσματα λόγω αλλαγής του αλγόριθμου της Google, να μην αφήσει την ιστοσελίδα χωρίς επισκέπτες.

5. Μέτρηση της επισκεψιμότητας και αξιολόγησης της. Το Google analytics μετρά την ημερήσια κίνηση μιας ιστοσελίδας και δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την πηγή της κίνησης, δηλαδή από τους 100 χρήστες οι 35 έρχονται από τη διαφήμιση Google Adwords, οι 30 από την αναζήτηση στα οργανικά αποτελέσματα, οι 20 από το Facebook και οι 15 από το email marketing. Επίσης μετρά το χρόνο που περνά ο χρήστης στην ιστοσελίδα μας και πόσοι την εγκαταλείπουν χωρίς να διαβάσουν για τις προσφερόμενες υπηρεσίες-προϊοντα.

6. Αξιολόγηση της επισκεψιμότητας και της μετατροπής της σε πωλήσεις. Το βασικό ερώτημα που κάνει ο κάθε επιχειρηματίας είναι: πόσες πωλήσεις έκανα σήμερα; Με το Internet Marketing μπορεί κανείς να ενημερωθεί μέσω του Google Analytics
α. Για το όσες πωλήσεις έκανε και β. από που ήρθαν (adwords, οργανικά αποτελέσματα, Facebook κ.λπ.). Είναι λοιπόν βασικό να σεταριστεί το Google Analytics για να μπορούμε να μετράμε το ποσοστό μετατροπής του επισκέπτη σε πελάτη για να βλέπουμε ποιές πηγές μας φέρνουν εισόδημα και με τι κόστος.

Πολλές φορές έχουμε ακούσει κάποιους να λένε ότι έχουν μια ιστοσελίδα αλλά δεν έχουν καταφέρει να πουλήσουν και έχουν απογοητευεί. Το θέμα που θα πρέπει να κοιτάνε είναι αν είχαν κάποια ρεαλιστική και δομημένη στρατηγική ώστε να έχουν μια σοβαρή και αξιόπιστη παρουσία στο διαδίκτυο που θα κάνει το χρηστη να τους εμπιστευτεί και να τους αγοράσει.

Γενικά στο Internet Marketing όλα είναι μετρήσιμα, κάτι που επιτρέπει να εξετάζουμε την κάθε κίνηση μας και να προβαίνουμε σε διορθωτικές κινήσεις αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι από την αποτελεσματικότητα τους.

Επιμέλεια Άρθρου: κ. Δημήτρης Κονταράκης

Internet Marketing Consultant and SEO Specialist at Steps Internet Marketing - www.esteps.gr