ΕΙΣΟΔΟΣ

TGI Fridays - Ερωτήσεις Συνεντεύξεων Εργασίας

Συνέντευξη εργασίας στην TGI Fridays. Οι ερωτήσεις που θέτει στους υποψηφίους, πώς τους αξιολογεί, ποιες δεξιότητες ζητά και άλλες χρήσιμες συμβουλές από το τμήμα HR.

Χριστίνα Γεωργιάδου
Area Training Manager TGI Fridays Thessaloniki

Σύντομο βιογραφικό και εταιρεία

Η TGI Fridays λειτουργεί από το 1965 και μέχρι σήμερα έχει περισσότερα από 800 εστιατόρια σε 60 χώρες. Κατέχει -διεθνώς- ηγετική θέση στο κλάδο του Casual Dining. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 1997 με συνολικά 9 καταστήματα, 7 στην Αθήνα και 2 στη Θεσσαλονίκη.

Εργάζομαι στην εταιρεία, στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης από το 2005. Σε αυτή την μακρόχρονη πορεία μου είχα την ευκαιρία να εκπαιδευτώ και να εργαστώ σε πολλές και διαφορετικές θέσεις και τα τελευταία 4 χρόνια σε αυτή της Area Training Manager. 

Οι συχνότερες ερωτήσεις

Αν και γενικά προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τις συνεντεύξεις εργασίας στον υποψήφιο και στη θέση εργασίας, υπάρχουν ορισμένες ερωτήσεις συνέντευξης που είναι διαχρονικές. Είναι βασικές ερωτήσεις που μπορούν να αποκαλύψουν τα προσόντα και τις ικανότητες τους. 

Η συνέντευξη τις περισσότερες φορές αρχίζει με την ερώτηση «Τι γνωρίζετε για την εταιρεία μας;» γιατί είναι βασικό για εμάς ένας υποψήφιος να έχει κάνει μια μικρή έρευνα για το εργασιακό μας περιβάλλον και συνεχίζει με το  «Πείτε μου κάποια πράγματα για εσάς».  Η πραγματική ερώτηση όμως είναι «Πόσο καλά μπορείτε να εκφραστείτε για τον εαυτό σας;» 

Κάποιες άλλες βασικές ερωτήσεις είναι

  • Τι χαρακτηριστικά έχει για εσάς ο πιο δύσκολος συνάδελφος;
  • Πώς θα σας περιέγραφαν οι προηγούμενοι συνάδελφοι σας;
  • Γιατί θεωρείτε ότι πρέπει να διαλέξουμε εσάς;
  • Τι προσόντα πρέπει να έχει κάποιος που εργάζεται στην εξυπηρέτηση πελατών;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο σας ποτό η φαγητό; Σκεφτείτε ότι είμαι καλεσμένος στο εστιατόριο και πρέπει να μου το πουλήσετε. Τι θα μου πείτε;
  • Τι χαρακτηριστικά έχει για σένα μια τέλεια κουζίνα;

Οι ερωτήσεις τις συνέντευξης εξαρτώνται και από τον ρυθμό αυτής, καθώς και από τον χαρακτήρα του κάθε υποψηφίου. 

H ειλικρίνεια είναι η επιτυχία. Εάν οι απαντήσεις σας είναι «οι έτοιμες απαντήσεις» που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο, ή είναι ο τρόπος που έχετε επιλέξει να «πουλήσετε ψευδώς τον εαυτό σας» είναι σχεδόν σίγουρο ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο υποψήφιος εργοδότης σας θα το καταλάβει. Και ενώ θα πιστεύετε ότι έχετε ανταποκριθεί τέλεια στην συνέντευξη, η αρνητική απάντηση στο τέλος θα σας εκπλήξει. 
 
Μπορώ με σιγουριά να σας πω ότι κανένας εργοδότης δεν έχει σκοπό να σας μπερδέψει ή να σας παραπλανήσει. Θέλει απλά να εκτιμήσει αν μπορείτε να «ταιριάξετε» στο εργασιακό του περιβάλλον και αν  θα ενσωματωθείτε εύκολα. Θέλουν να προσλάβουν απλά το σωστό άτομο.   
 
Στη δική μας εταιρεία ψάχνουμε πρώτα τον «άνθρωπο» και μετά τον ταιριάζουμε με την θέση εργασίας. 

Λάθος απαντήσεις και συμπεριφορές

Συνήθως στο δικό μας κλάδο απορρίπτουμε υποψήφιους με χαμηλή ενέργεια κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, άλλους που προσπαθούν πολύ να «πουλήσουν» τον εαυτό τους και καταλήγουν σε υπερβολικές απαντήσεις, αλλά κυρίως αυτούς που δεν ταιριάζουν στο περιβάλλον εργασίας μας. Υποψήφιοι που δεν είναι χαμογελαστοί, που δεν έχουν προσεγμένη εμφάνιση, που αργούν να παρουσιαστούν στην συνέντευξη, που έχουν λάθος στάση σώματος, που δυσκολεύονται να εκφραστούν για τον εαυτό τους, που μιλάνε στον ενικό και γενικά αυτοί που δεν θα ταιριάξουν στην Εμπειρία εξυπηρέτησης των Καλεσμένων μας. 

Απαραίτητα soft skills & τρόποι αξιολόγησης

Για μας είναι πολύ σημαντικά σε έναν υποψήφιο, η ικανότητα επικοινωνίας, η ικανότητα οργάνωσης, η ομαδικότητα, η αντίληψη του χώρου και η Ενσυναίσθηση.  Όλες οι ερωτήσεις που θα υποβληθούν στον υποψήφιο, καταλήγουν στο εξής: «Στην καθημερινή επαφή με τους Καλεσμένους μας χρειαζόμαστε συναδέλφους που θέλουν πραγματικά να προσφέρουν καταπληκτικά φαγητά και ποτά, σε μια αληθινά φιλόξενη ατμόσφαιρα, σε ένα πεντακάθαρο περιβάλλον και να λειτουργούν πάντα με τις αξίες της εταιρείας μας.» 

Δυσεύρετες δεξιότητες που ζητά ο κλάδος

Το πάθος για την εξυπηρέτηση και η εταιρική κουλτούρα είναι τα πιο σημαντικά και τα πιο δυσεύρετα.

Άλλες μέθοδοι αξιολόγησης υποψηφίων

Εκτός από την κλασική διαδικασία συνεντεύξεων, κάποιες φορές και ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε καταστήματος, πραγματοποιούμε «Group interviews» τα οποία είναι μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία για όλους και μας βοηθάει στην ευκολότερη επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων μέσα από την διεξαγωγή ομαδικών «παιχνιδιών».

Χρήσιμες πληροφορίες

Ανακεφαλαιώνοντας, θα ήθελα να πω σε κάθε υποψήφιο που επιθυμεί να εργαστεί στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης, ότι θα πρέπει να έχει επαγγελματική συμπεριφορά καθ’ όλη την διάρκεια της συνέντευξης, να είναι ειλικρινής, χαμογελαστός, γεμάτος πάθος και ενέργεια και να κάνει και εκείνος ερωτήσεις για να κατανοήσει απόλυτα τις απαιτήσεις του κάθε εργοδότη.